Gå til hovedinnhold

GARN JEG BRUKER I MINE DESIGN


GARN JEG BRUKER I MINE DESIGNER:
Har fått hint om jeg kunne oppgi strikkefasthet i oppskriftene, det blir en voldsom jobb å oppdatere 400 design, så jeg velger å informere om det på denne måten.. Her er en oversikt over garnet jeg bruker og dens strikkefasthet.. 


SPAR KJØP er også  INTERNETT BUTIKK
Men desverre foreløpig bare i Norge... 


For dere som ikke får tak i Spar kjøpgarn kan kanskje denne oversikten over de forskjellige kvaliteter med strikkefasthet m.m. være til hjelp til å finne alternativt garn hos andre forhandlere

SAFIR: (Spar Kjøp)
Strikkefasthet 23m glattstrikk =10cm. Pinne nr.3,5
 Ideelt til toving. 100% ren ny ull.
50gr.nøste = ca.100m



ULLTEPPEGARN: (Spar Kjøp)
Strikkefasthet glattstrikk: 16 m = 10 cm. 
Pinne nr 5 - 6 
100% ren ny ull - ideelt til toving.
50 gram nøste = ca. 200 m.


RUBIN: (Spar Kjøp)
Str.fast. 23m =10cm. 
Pinne nr. 3,5 - 4.
Maskinvaskbart. 
Superwash - ullgarnet som ikke klør.
100% superwash ull.
50gr.nøste=ca. 100m.




GULLGARN: (Spar Kjøp)
Strikkefasthet 14 m = 10 cm 
Pinne nr 6 -7
50% superwash ull, 50% akryl
50 gram = 58 m.

CORTINA SOFT: (Spar Kjøp)
Strikkefasthet: 12 m =10 cm. 
Pinne nr. 8.
Ideelt til toving - 100% ull.
50 gram nøste=ca 55 m.

RAGGEGARN: (Spar Kjøp)
Strikkefasthet 18 m = 10 cm. 
Pinne nr. 3-3,5.
Maskinvaskbart. 
60% ull, 20% nylon, 20% acryl.
50 gram = ca. 90 m.  
Ca. 3 nøster til 1 par sokker.


BOMULL SPORT: (Spar Kjøp)

Bomull Sport. 100% mercerisert bomull - 
Vårt mest populære bomullsgarn.
 50 gram = ca. 100 m. 
Strikkefasthet 23 m = 10 cm. Pinne nr. 3,5-4. 
Ikke bruk skyllemiddel.
 Farget garn kan vaskes på maks 60 grader,
 hvit bleket garn kan vaskes på maks 95 grader.


SparGarn (Spar Kjøp)
Ideelt til hobbystrikk og tilbehør
strikkefasthet: 23 m glattstrikk = 10 cm 
Pinne nr. 3,5 - 4
Maskinvaskbart 40 grader:
 100 % polyester.
50 gram = 100 m.
Jeg hekler det meste på p.nr 4
og strikker på p.nr. 3,5. Garnet er overraskende godt hold i og ser bra ut etter vask. ;)


*****************



GARN FRA EUROPRIS:
TRYSIL GARN Alpa:
20 masker på p.nr. 4 = 10 cm.
Maskinvaskbart (30 grader), 15 % ull, 20 % alpakka, 60 % akryl
50 gr = 140 m (drøyt garn)


**************
BOUCLEGARN
Det som jeg kaller PUDDELGARN: (Søk på boucle-garn)
************************


SNOWFLAKE
 (desverre er dette garnet gått ut av produksjon så her må dere finne alternativer som feks Bouclegarn)
*****************************

TIGER BUTIKK 
(jeg handler i den butikken som ligger på Åsane senter)
Disse garnene har egentlig ikke noe navn De heter det samme som butikken, Morsom å bruke feks som pynt på en tøffel, eller som klær til Ingrid's Angel

GARN FRA STOFF OG STIL:



CANTO GARN
Canto 95% ull og 5% polyamid kvaliteten brukes helst til nisseskjegg. Løs spunnet ull som bindes sammen med en polyamid tråd.
Anbefalt ullvaskemiddel: Milo. Vi anbefaler ikke bruk av mykningsmiddel.
50 gr = ca.35 m
Her er linken til siden du kan bestille canto på:
http://www.maudsgarn.no/canto.html


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

HEKLET *look alike* OL-LUE 2014 laget i str 6/8 år og voksen MED STRIKKET OL MERKE,

*look alike* OL LUE anno 2014 Lysblå lue med strikket ol-merke Lørdag 08 febr. var luen et faktum, ferdig til bruk :-) med tykk nål og tykt ullgarn er denne laget i en fei :-) OL LUE *look alike* anno 2014 ********* Helt tilbake til URTIDEN og frem til dags dato har vi hentet og henter inspirasjon til mye av det vi lager i dag. .. Vi setter oss ned og designer våre egne vinflasketrekk, vindunktrekk, gensere, luer, votter, ølvotter, sjal, hatter, tøfler, sitteunderlag, kurver, brikker, ugler, elger, elefanter og you name it ! Vi Ønsker å sette vårt eget preg på det vi lager! og det er akkurat det JEG gjør...  For min del er dette min store og eneste hobby. Jeg har holdt på i ca 12 år :-)  i 7 år delte jeg GRATIS av alt jeg designet - men det ble misbrukt...  Jeg valgte derfor etter påtrykk fra mange av dere flotte bloggere å selge mitt eget design til dere og sette på copyright :-) Så ære være alle som Designer mønstre selv, det er masse masse masse arbeid og

Vi er på Ravelry!

Hei alle sammen. Da har vi bestemt oss for å prøve ut egen butikk på ravelry :-)  Det er fremdeles mulig å bestille ved å sende oss en mail på: ihkdesignsalg@gmail.com.  Da kan du betale via vipps eller kontooverføring.  På Ravelry betaler man med PayPal og laster ned mønsteret umiddelbart.  Sjekk ut butikken vår: http://www.ravelry.com/designers/ingrid-helen-eidsaae-knudsen copyright og DESIGNET av IhkDesign beskyttet av åndsverkloven Lik gjerne   SIDEN min PÅ FB

STRIKKET GRUNNOPPSKRIFT MINIMUS (ca 12-13 cm høy) mønster kr 35,-

Her er den søte lille minimusen. Ca høyde fra topp til tå er ca. 12-13 cm. *********** Ønsker du å kjøpe mønster ?  Mønsteret kan kjøpes i vår butikk på Raverly.com http://www.ravelry.com/patterns/library/minimus **************** copyright og DESIGNET av IhkDesign beskyttet av åndsverkloven Lik gjerne  IhkDesign på facebook  og  ihk_design på instagram .